Reklamation
Vi skulle vilja lova att alla våra tåg kommer fram i rätt tid. Men en sak kan vi lova. Att vi gör allt vad som står i vår makt för att du ska kunna lita på oss och på vår tidtabell. När tåget likafullt är försenat och du åker på Norrtågs biljett kan du få ersättning.
För att hanteringen av din reklamation ska gå så snabbt som möjligt så bör du skicka in din reklamation inom två månader.
Har du rest med Periodkort kan du reklamera resor till dess att ersättningen motsvarar Periodkortets fulla kostnad.
Fyll i formuläret nedan och bifoga biljetter och kvitton, om du har dem elektroniskt.
Du kan även posta dina reklamationsanspråk till:
Vy Tåg AB
Centralplan 2
803 11 Gävle
Kom ihåg att bifoga biljett, eventuella kvitton samt ett kontonummer där vi kan sätta in pengarna om du väljer att skicka in ditt reklamationsärende med post. Och så namn och adress förstås!
Har du frågor om vår ersättning vid förseningar eller hur du reklamerar resan kan du prata med personalen ombord, vårt servicecenter på 0771-444 111, servicecenter@vy.se, eller någon av våra återförsäljare.
Andra trafikbolags ersättning vid försening
Om du reser med Länstrafiken kan du göra din reklamation på blanketten nedan.
Har du rest med något annat trafikbolag ska du kontakta ditt inköpsställe för reklamation eller för att ställa frågor som rör din resa.
Resplus
Har du rest med en Resplus-resa, vilket är om du har rest med Norrtåg i kombination med ett anslutande tåg-, buss eller färjebolag och din biljett är märkt ”Resplus” gäller speciella regler för ersättning. En sådan reklamation skickar du via knappen nedan
Här kan du läsa mer om kollektivtrafiklagen och ersättningsregler. Läs mer