Vi svarar på dina frågor om tågresan
Vy Tågs servicecenter* svarar på dina frågor när du vill köpa en biljett eller veta mer om Norrtågs trafik. Vi finns här, varje dag, året om. Välj själv om du vill mejla eller ringa oss. Vi svarar så fort vi kan. Och många av svaren hittar du här.
* Vy Tåg är operatör för Norrtågstrafiken och har allt ansvar för att du får den hjälp du behöver.
Mejl
norrtag@vy.se
Telefon
0771-168 360
Om du ringer från ett utländskt abonnemang kan din operatör välja att ta ut en högre minuttaxa än normalt.
Chat
Du kan chatta med oss här på hemsidan måndag-fredag mellan 08.00-16.00.
Biljettköp via telefon:
- Måndag–fredag: 07:00–18:00
- Lördag–söndag: 10:00–17:00
Observera att andra öppettider kan gälla vid helgdagar/röda dagar.
24/12 och 31/12
07:00-17:00
25/12 och 1/1
10:00-17:00
26/12 och 6/1
09:00-18:00
Support vid trafikstörningar via telefon:
- Måndag–fredag: 04:00–22:00
- Lördag–söndag: 06:00–22:00
Observera att andra öppettider kan gälla vid helgdagar/röda dagar.
24/12 och 31/12
06:00-17:00
25/12 och 1/1
09:00-17:00
26/12 och 6/1
08:00-21:00
Kontakt för gruppresor
Support för turoperatörer, våra samarbetspartners och vid resor för grupper om tio resenärer eller fler. Här kan du skicka in önskemål om kommande tågresa eller om du vill fråga oss något.
Mellan 23 december 2024 till 1 januari 2025 har gruppbokningsavdelningen stängt, vi är åter den 2 januari.