Nytt säljsystem

Precis som andra i branschen har vi bytt försäljningssystem – ett komplicerat arbete med många parter inblandade. Vi är inte riktigt i hamn än vilket kan påverka dig som resenär något, läs mer nedan.

Reser du med periodkort?

Är ditt periodkort köpt innan den 17 maj kan den ha försvunnit ur Vy appen. Prata med tågvärden ombord så kan de söka på ditt namn för att kontrollera giltighetstiden på ditt periodkort.

Reser du med Flexbiljett?

Flexbiljetter köpta innan 13 maj går ej längre att nyttja efter 3 juni, för återbetalning av dessa skicka ett mail till servicecenter@vy.se där du anger namn, mailadress och bokningsnummer på den Flexbiljett du vill få återbetald. Ange FLEX i ämnesraden. 

Vi upplever vissa problem med att boka och betala sin resa med Flexbiljetter. Kan du inte boka en resa med din Flexbiljett och ditt kort är köpt efter den 4 juni återbetalar vi kvarvarande resor och du får köpa en ny Flexbiljett  i Vy appen. Skicka ett mail till servicecenter@vy.se där du anger namn, mailadress och bokningsnummer på den Flexbiljett du vill få återbetald. Ange FLEX i ämnesraden.